Advertisement

KOLONYA CUMHURİYETİ - KÜÇÜK BİR ÜLKE SERÜVENİ

KOLONYA CUMHURİYETİ - KÜÇÜK BİR ÜLKE SERÜVENİ

Çok fantastik şeylerin döndüğü bir filmdi diyebilirim. Hadi uzaylıları anlarımda Amerika'nın ülkeden çekildiği bir sahne vardı. Onu nasıl anlayayım ben? Hayır yani Amerikanın girdiği bir yerden çıktığı nerede görülmüştür? Yani bu kısım baya bir fantastikti.
Açıkçası sıradan bir olay işleyiş şekli beklemeyin. Güzel ve farklı bir yöntem belirlemişler hikayenin anlatılışında. Ayrıca Türk sinemasında ancak Cem Yılmaz filmlerinde rastlayacağımız absürtlükler mevcuttu.
Bir komedi filmi olsa bile ara ara ince ince dünya düzenine ve Tv programlarına laf soktuğu kısımlar mevcuttu. Zaten bence komedi biraz sivri dilli olmalı. Ayrıca görsel olarak kullanılan ilçe daha doğrusu yarı ada şeklindeki ülke oldukça sevimli. 
Hikaye bilimkurgu ögelerinden biri olan Ufo'larıda konu alıyor. Oysa ben fragmanı izlediğimde paso
uzaylı olacak sanmıştım ama  uzaylıların olduğu kısım daha kısa tutulmuş. Senaryonun temel gidişatı Kolonya Cumhuriyeti eski adıyla Dik Burunlu'nun Amerika'ya yanlışlıkla savaş açmasıyla başlıyor ve ülkenin başkanı olan Peker Mengen'in bu yanlıştan dönmek adına verdiği çabayı izleterek devam ediyor. Çaba derken genellikle ülkeden kaçmakla uğraşmakta :D. Büşra Pekin zaten iyi bir oyuncu ve bu filmde de baya bir güldürüyor bizi. 
Karakterler birbirinden uçuk. Baş karakter ve yardımcıları BKM ve Güldür Güldür'den biliyoruz. Ayrıca Başrol Çağlar Çorumlu benim baya sevdiğim bir oyuncu. Çeşitli tiplemelerle baya adını duyurdu ve bence bu filmde o tiplerin toplamı olan bir kişi görüyoruz.
Eğlenceliydi. Ama insanlar pek hoşlanmamış. Abartıldığını, küfürlü olduğunu, komik olmadığını falan söylemiş. Bence komikti tamam film boyunca gözümden yaşlar akmadı ama bir çok sahnesinde kahkaha attım. Ayrıca oyuncuların canlandırdıkları karakterleri sevdim ben. Standart BKM komedisi.
Sizi güldürüyor, filmi boşa izlemişsiniz hissi asla oluşmuyor.
Amerika ile bu denli haşır neşir olan başka bir ülke daha var mıdır bilmiyorum ama Peker Bey bu konuda baya bir sınırları aştı. Diğer büyük devletleri bile kattı filme. Diyorum ya Türk'lerin farklı bir espri anlayışı var. Bu espri anlayışımız yapacağımız diğer türleri de absürt bir biçimde etkiliyor. Fantastik ya da Bilimkurgu pek Türk'lerin yapmayı tercih ettiği ya da cesaret ettiği türler değil. Bu sebeple öncelikle kendilerini tebrik ediyorum. (Bu lafta da aklıma hep Cem Yılmaz'ın tevkiftir o tebrik değil repliği gelir) Hem farklı bir tarz deneyip hem o tarzı kültürümüze göre şekillendirmiş hem de güldürmüşler. Bence Güldür Güldür espri tarzını seviyorsanız mutlaka izlemelisiniz. Ayrıca filmlerde de olsa sonunda Amerika'dan uzakta mutlu ve mesut gülüp oynayan bir ülke görmek sevindiriciydi. Kısacası ben Kolonya Cumhuriyeti'ni beğendim. Aşağıdan fragmanına bakabilirsiniz.


Yorum Gönder

0 Yorumlar