Advertisement

DAHA ÇOK PARA KAZANMAK MI İSTİYORSUN? DAHA ÇOK ŞANSLI OLMAK MI İSTİYORSUN? DEĞİŞMEK Mİ İSTİYORSUN? O ZAMAN İLK ÖNCE OKUMALISIN!

DAHA ÇOK PARA KAZANMAK? DAHA ÇOK ŞANSLI OLMAK MI İSTİYORSUN? 

O ZAMAN İLK ÖNCE OKUMALISIN


Kim daha çok para kazanmak istemez ki? Daha iyi koşullarda yaşamak? Daha iyi imkanlara sahip olmak? Bunlar her orta ve alt sınıfa dahi olan insanın hayalidir. Benimde :). Peki bu insanlar nasıl böylesine para kazanıyor? Nasıl bu kadar iyi yaşıyor? Yediği önünde yemediği arkasında! İnternet ortamında bir fenomenliktir gidiyor. Hem sevenleri hem de hiç sevmeyenleri mevcut. Ama hepimiz biliyoruz bu insanlar, belli ve büyük kitlelere sesleniyor. Bunun terimsel bir adı var. Kişisel Markalaşmak.
Yani yaşayış şeklinden, tercihlerine, seyahatlerden, satın aldıklarına kadar her şeyiyle bir tür marka haline geliyor. Kendisini sosyal medya aracılığı ile satın alınabilir ya da reklam yayınlayabilir bir kanal haline getiriyor. 

Tabi bunu nasıl yapıyor? Geleceği okuyarak mı? 

Hayır pek sanmıyorum. Sadece önümüzde bir kitap gibi açık olan ve gelişmekte olan İnternet ağlarını doğru kullanıyor. Şimdi siz fenomenlerin sadece alışveriş yaptığını, ora benim şurası senin diye gezdiğini sanıyor olabilirsiniz ama onlarda gelişmek adına sürekli seminerlere katılıyorlar. Eğitim alıyorlar, görüyorlar, gördüklerini de uyguluyorlar, kitap okuyorlar, izliyorlar ve bunlardan paydalar çıkarıyorlar. 
Tabi bunu tüm fenomenler için söylediğimi sanmayın. Sadece bazıları bu kadar özenli. Ve bu özenli olanlar çok büyük kitleleri etki altına alabiliyorlar. 
Şimdi bunu yapabilmek için fenomen mi olacağız diyenler var. Hayır sadece fenomenlerin izlediği yolu izleyeceksiniz. Yani pazarlama konusunda kendinizi doyuracaksınız. Çünkü dünya son 5 - 6 senedir kişilerin kendilerini pazarlayabilme yeteneği üzerinden dönüp duruyor.
Bu pazarlama aklınıza kötü şeyler getirmesin. Benim bahsettiğim pazarlama. kişinin kendi artılarını, önceliklerini, hedefleri ve ona uygun bir biçimde isteklerini bilmesidir. Nasıl yani?
Örnek vermek gerekirse iki kişi iş görüşmesi için çağrılır ve işi sadece birisi alır. İşi alan kişi olmak istiyorsanız, o işe en uygun olan alanlarınızı parlatmanız gerekir. Örneğin iki kişi de İngilizce biliyordur. İki kişi de yurt dışı seyahati etmiştir. Ama biri bu seyahatleri esnasında bir çok semire, etkinliğe katılmış ve bunların getirdiği çevreler edinmiştir. Diğerine göre daha fazla tecrübesi olmasa da çok daha aktif yaşamış, kendisini pazarlayacak argümanları daha iyi biriktirmiştir. Peki bu argümanlar nelerdir? 

Neden bir başkası bizden iyiyken biz bir sıfır geri de kalırız? 

Neden o işe girer de biz işsiz olmaya devam ederiz. İşte aşağıda ki kitaplar bunları görmemizi ve eksiklikleri nasıl pazarlama politikası haline getireceğimizi gösteriyor. Hepsi bu alanda adlarını duyurmuş önemli eserler. Bir yol gösterici gibi kişiliğinizin ışıldamasını istediğiniz alanları bulmanızı sağlıyor. Neyi eksik yaptığınızı görebiliyorsunuz. Kelime dağarcığın mı yetersiz? Yeteri kadar öz güven sergileyemiyor musun? Ya da konuşurken çok mu heyecan yapıyorsun? İşte maalesef bunlar iş dünyasında birer defo gibi görülüyor. Acı ama gerçek. Bu defoları kapatıp, kişisel markanızı nasıl güçlü hale getireceğinizi görebiliyorsunuz. Ben aşağıdaki kitapların bir çoğunu okudum. Kendi defom işlerimi sürekli ertelememdi ve yeteri kadar iyi olmadığımı düşünmemdeydi. Ama bunu kabullenmek elbetteki çok zordu. Yalnız iş dünyası için değil kişiliğiniz ve çevreniz içinde iyileştirici etkileri bulunuyor okumanın. Tavsiyem bir tanesinden başlamanız. Çünkü ilk önce başarmayı hedeflediğiniz şeyi her yanıyla tanımanız gerekir. Bunun için yapabileceğiniz en iyi şey okumaktır. Daha önceki hayat deneyimlerini okuyup, kendi çıkar yollarınızı çizmek sizleri karlı çıkaracaktır. 
Keyifli okumalar!

1. Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı - Mark Manson
2.Aklını Kullan Aksini Düşün - Paul Arden
3.Hızlı ve Yavaş Düşünme - Daniel Kahneman 
4.Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı - Stephen R. Covey
5.Bilinçaltının Gücü - Joseph Murphy
6. Akıl Dışı Ama Öngörülebilir - Dan Ariely
7. Ted Gibi Konuş - Carmine Gallo
8. İçindeki Devi Uyandır. - Anthony Robbins

Yorum Gönder

0 Yorumlar