Advertisement

Aynada Görünen Ben miyim Yoksa Sen mi?



Aynaya baktığımızda kendimizi güzel ya da çirkin olarak adlandırmamız oldukça zor olmuştur. Ama etrafımızdan herhangi bir kimse kolaylıkla görünüşümüzü çirkin ya da güzel olarak yaftalayabilir. Gözlüklüyseniz dört göz, kilo problemleriniz varsa şişko, diğerlerine oranla daha uzunsanız sırık, çok konuşmayı sevmiyorsanız gıcık olarak çağrılmanız işten bile değil.
Ama kimse dış görünüşün içinde yatana da seslendiğinin farkında değil. İnsanlara taktığımız lakapların onlara ne kadar zarar verdiğinin, kimilerini intihara kimilerini yalnızlığa sürükleğinin de... Neden şimdi bu konudan bahsediyorsun ki diyenleriniz var elbette. Geçen gün bir kedi gördüm internette, üzerine asit dökülmüş biz yani insanlar tarafından. Kedinin gözü ve yüzünün yarısı asitten dolayı erimiş ama onu bulan yardım sever insanlar iyileşmesi için ellerinden geleni yapmışlar. Sonuç itibarıyla yüzünün yarısını ona geri veremeseler de o bölgeye dengesini sağlayabilmesi için adını bilmedğim bir maddeyle estetik yapılmış. O kadar tatlı bir hayvandı ki. Tek gözünden dahi hala mutlu olduğunu görebilirdiniz. Ama o haberin altına yorum yapmak için indiğim de o mutluluğu bile ona çok görenlerin olduğunu bir kez daha hatırladım.
Birisi şöyle yazmıştı: Hayvan belli ki ölecekmiş ona harcadığınız parayla sokaktaki yardıma muhtaç insanlara yardım edin.
Evet aynen böyleydi. Kırıldım ezildim büzüldüm. Sonuçta bir kedi ne olacak diyen insanlar maalesef o kadar çok ki. Sonuçta bir kedi diyenler ne gibi büyük bir soruna yol açabilir? Hemen yanıtlayayım. Bir kedi olduğundan değil onun da bir cana sahip olduğundan saygı gösterilmeli ona. En nihayetinde hepimiz bir kere geliyoruz dünyaya. Ölüm tüm canlıları elinde sonunda buluyor ama neden bu ölüm canice ve insafsızca gelmeli ki. Neden onlarda yaşlanarak ölemiyor da bir kamyonun tekerine sıkışarak, ya da bir araba ezmesiyle canlarını veriyorlar?
Şimdi yahu sen buna takıyorsun kafanı ama yanı başında Suriye'de insanlar ölüyor yazık yazık diyenlerde vardır. İyi de kardeşim savaşı çıkaran hayvanlar mı ki? Gene bedelini ödeyenler onlar oluyor. Savaşta insana yemek su gider götürülmeye çalışılır. Peki ya hayvanlar onları kim düşünür? Belki bir belki iki tane hayvansever. İnanıın daha fazlası değil.
İnsanız diye kendimizi hayvanlardan üstün görmek niye? Onlar olmadan yaşayabilirmişiz gibi hava atmaktan vazgeçelim artık. Ya beraber yaşamayı öğrenelim ya da zarar vermemeyi!

Daha fazla patili içerik için Patiliyo'ya bakabilirsiniz: http://www.patiliyo.com/

Yorum Gönder

0 Yorumlar