Advertisement

Elmadan deri mi olurmuş? Prev Bot - Plant Revolution



Herkese kocaman bir MERHABA!

Ha bugün ha yarın yeni bir yazı yazıcam diye diye gene aradan aylar geçti. Herneyse sonunda buradayım ve sizinle yakın bir zamanda moda sektörüne atılan PREV markası hakkında konuşmak istiyorum.

Neden mi?

Çünkü Türkiye ve dünya moda sektöründe henüz çok yaygın olmayan bir materyal ile üretim yapmayı tercih ettiler. Elif Taştekne’yi normalde Instagram üzerinden takip ediyordum. Amerika okul süreci Türkiye’ye gelişi, kendi işini kuruşu bu süreçleri ara ara sayfasında görüyordum. Açıkçası özellikle vegan olması ve bunu hayatını bakış açısını nasıl etkilediğini gösteren paylaşımları ile dikkat çekiyordu.

Hayvan sevgisi, sahiplendiği evlatları :) hepsi birbirinden güzel ve tatlı. Hayvanlar üzerinden mal elde eden tüm sektörler, bunu çoğunlukla İnsan türünün iyiliği içinmiş gibi gösteriyor, hayvanlar üzerinde deney yapmaktan tutun, etin sütünden derisinden kürkünden ne elde edilirse karmış gibi lanse ediliyor.

Şimdi konuyu neden buraya getirdin derseniz şöyle açıklayayım:

Prev markası herhangi bir canlıya zarar verilmeden üretilen bir tür Vegan deri kullanıyor. Deri elmadan üretilmekte. Elmadan deri mi olur diyip ister istemez biraz araştırdım. İtalya’da kurulu olan Frumat adlı firma bu üretimi ile Milano'da 2018 yılında Teknoloji ve İnovasyon Ödülü’nü kazanmış.

Vegan diyince aklınıza sadece bitkisel ya da suni deri gelmesin, kumaşlar, plastikler, nerdeyse her hafta yenilenip duran moda trendleri canlansın gözümüzde. 

Hep en yeni trendi üretmeye çalışan modacılar ve bu trendi yakalamaya çalışan insanlar, parasını zaten dolabında en az bir tane benzeri olan başka bir kıyafete harcayanlar çığ gibi büyüyor. Hem ülke hem de dünyanın içine düştüğü enflasyon çukurunu düşününce bundan sonrada bu tüketim çılgınlığının bu şekilde devam etmesi zorlaşacaktır. Öncelik birincil ihtiyaçlar olacaktır. Enflasyon dediğimiz şey öyle birkaç gün içinde silinip gidecek bir ekonomik tanım değil ve ne yazık ki birçok ekonomistin tahmini en iyi ihtimalle 5-10 yıl alabileceğidir.

Bu yüzden doğaya ve canlılara zarar vermeden üretmek daha da önemli bir hal alıyor. Bu sebeple vegan ürünler ve vegan yaşam tarzı daha ön plana çıkarılması ve anlaşılması gerekiyor. Markaların tamamıyla bu tip bir üretime geçmesi dünyada sürdürebilirlik için büyük bir adım olacaktır. O sebeple Türkiye’de de buna yönelik kurulan markaları daha çok desteklemeliyiz. Ben Prev’e bayıldım.


Sitelerine, benimsedikleri fikre, yansıttıkları görüntüye hayranlıkla bakıyorum. Belliki ellerinden gelenin en iyisini yapmışlar. Gelen ürün kutusundan tutun da paketin içine, botun kalitesine, kutu üzerinde yer alan mesajları inceliğine kadar hepsi çok yerinde düşünülmüş. 


Kutu içeriğini fotoğraflardan görebilirsiniz. Bot hiç beklemediğim kadar rahat, tam ayak numaranıza göre alabilirsiniz kalıbı muazzam iyi! Altındaki platform topuk hiç rahatsız etmiyor. Derinin elma derisi olduğunu biri söylemese anlamanız mümkün bile değil. Renk ve tasarım seçenekleri de yeni bir marka için bence gayet yeterli. Fiyatlara gelirsek üretmenin bu denli pahalı olduğu bir döneme denk gelmemiz ne yazık ki bizim şanssızlığımız. Ben kalitesinden gerçekten memnun kaldım ve deneyimim ardından yazabildiğim için mutluyum. 

Sitelerine ve İnstagram sayfalarına aşağıdan ulaşabilirsiniz. Aklınıza takılan sorularınız olursa yazmanız halinde cevaplayacaklarını düşünüyorum. 

Bir daha ki yazıda görüşmek üzere!

http://prev.shop/

Instagram:

@prevshop 

@eliftastekne


Yorum Gönder

0 Yorumlar