Advertisement

YENİ BİR YIL YENİ BİR BEN DİYENLERDEN MİSİN? 2018 İÇİN BİR LİSTE

YENİ BİR YIL YENİ BİR BEN DİYENLERDEN MİSİN? 

İnternette bol bol denk gelmişsinizdir, herkes bir liste yapma peşinde. Dedim ki benim neyim eksik? Bende yapayım bir liste. Ama sonra 2017'de ne yaptım ki 2018 ne yapıcam ben diyen bir öz eleştiri belirdi zihnimde. Cidden ya bu listeleri yapıp sonra da harfiyen uyanlara helal olsun! Ben daha bugün yapılacaklar listesinde 2 şeyi yapabildiğim için kendimi tebrik ettim. 2 şey: Uyanmak, bulaşıkları yıkamak. Bence büyük başarı. Şaka maka 2017 bana göre ne çok dolu ne de çok boş geçti. Bir kaç bir şey başardım gibi ama umuyorum başardıklarım başaramadıklarımdan fazladır. Yani en azından koca 12 ayın bir kaç gününde kendi adıma faydalı bir şeyler yapabilmişimdir. 
Mesele bence bu olmalı. O listelerin en temelinde yatan kendimize iyi bir şeyler armağan edebilmek. Zamanı boşa yata yata harcamak yerine bir şeylerin ucundan tutmakla alakalı. E durum böyle olunca kendime nasıl bir iyilik yaparım diye düşündüm. Ne yaparsam hem kendime hem de çevreme yarar sağlarım? Ot dediğimiz ayak altında ezdiğimiZ çiçekler oksijen üretirken sadece karbondioksit üretip dolanmak insanlığın doğasına aykırı olsa gerek. 
Aklıma gelenlerden ilki İlk Yardım Öğrenmek oldu. Kalp masajı nasıl yapılır, bir trafik kazasına ilk
anda en doğru nasıl müdahale edilir, ilk yaşam desteği bilinçli olarak nasıl sağlanır? Güzel bir şey gelmiş değil mi? Bunu bayağıdır düşünüyordum. Her an birinin yanımızdayken yere yığılmayacağının, ya da bir akşam yatağımızda uzanırken kalp krizi geçirmeyeceğimizin bir garantisi yok.
O yüzden ilk yardım öğrenmek listemde ilk sırada. 
Aklıma gelen ikinci şey ise sürekli ertelediğim, bitirmekten korkutuğum, iyi olup olmadığından emin olamadığım kitabımı bitirmek. Sürekli ertelemekten yıldım! Ama bazen bazı şeyleri sona erdirmek insanı korkutuyor. Tıpkı bir alışkanlığınızı terk edememeye benziyor. O yüzden 2018 beni bu konuda cesaretlendirecek bir yıl olur umarım! 
Bir diğer madde ise yine kitap üzerine. Ayda en az 3 kitap bitirmeyi istiyorum. Yazdan beri kitaplığımda ki kitaplardan uzak durdum. Okuycam okuycam dediğim kitaplar dağ oldu ben zahmet edipte birisine bile dokunmadım. Ama vicdan azabı gibi çöreklendiler üzerime. Bu sebeple 2018'i beklemeden bugün başladım okumaya. Hedefim en az 3. Daha fazlası neden olmasın?
İlkokulda çizmeye başladım. Ama öyle mini mini bir şeylerdi hep. Lise de birazcık daha üzerine titredim. Aslında üniversiteye başlayınca baya bir ara vermiştim. Üniversite bittikten sonra girecek bir iş bulamayınca tekrar çizime geri döndüm. Ama hep amatörce uğraştım. Yani hiç bir eğitim alıp kursa falan gitmedim. İnsanın haz aldığı bir şeyi yaparken ki zaman akış hızı muazzam! Sanırım çizmek konusunda beni en mutlu eden şey bu. Zamanın su gibi akıp gitmesi. Bu sebeple bu sene çizimle profesyonel bir biçimde ilgilenmek için adım atmak istiyorum. Çizimlerimin olduğu objeler üretmek istiyorum. Özellikle birbirinin aynısı sevimsiz tişörtlerin her birine kendi ellerimle işleme ve boyama yapmak istiyorum. Belki sizlere de hediye edebilirim bunları. Tabi yapmayı becerirsem. Amacım öncelikle kıyafetlerimden başlayarak yaşayışımı yeniden şekillendirmek ve bunu çizimle yapmak istiyorum. Yani 2018 benim için bol çizgili ve bol renkli bir yıl olsun isterim. Tabi sizler içinde aynı şenlikte olmasını dilerim.

Tüm bunların dışında sağlık mutluluk aile huzur olsun dilerim. Biliyorsunuz bunlar olmadan hiç biri dört dörtlük olmuyor. Biliyorum uzun bir liste olmadı. Ama uzun listeler bana pek işe yarar gelmiyor denedim ondan diyorum. İlk 3 4 maddeye kadar azim gösteren bir kişiliğim olduğuna göre hadi kendim için bir madde daha koyuyorum!
Bu sene üşenme emi yavrucum. Üşenmek konusunda dünyanın en yavaş canlısı olan Tembel Hayvan ile yarışacak düzeydeyim. Erteleme rahatsızlığımın üstesinden biraz olsun gelir gibiyim. Umarım 2018 de bununda üstesinden gelirim.
2018 barışın ve huzurun tüm dünyada olmasını ve lanet savaşların son bulmasını diliyorum. Klişe. Kahretsin ki klişe. KEŞKE KLİŞE OLMAYACAK KADAR AZ OLSA SAVAŞLAR! 
Benim listem buraya kadar. Kısa ve öz. Peki ya siz? Siz yeni yılda yeni bir ben diyenlerden misiniz? Sizin listenizde ne var ne yok? İsterseniz yorum olarak bırakabilirsiniz.  

Yorum Gönder

0 Yorumlar