Advertisement

Dijital Çizim Nasıl Öğrenilir? Dijital Çizime Giriş - DERS101

Çizim bana aittir @brandallfigure

Dijital Çizim de Neymiş?

Instagram’da düzenli yani olabildiğince düzenli bir biçimde çizimlerimi paylaşıyorum. Sayfanın altında ya da kenarından Instagram hesabımı görebilirsiniz. İlkokuldan beri ara sıra çizimler yapıyorum. İnsanların çizime nasıl başladığım konusunda gelen soruları bu ara sıkılaştı.

Geleneksel çizim ve diğer konular hakkında Instagram’dan gelen soruları derlediğim videomu aşağıya bırakıyorum. Yazıda, belki de cevapları olmayan sorularınıza videoda cevap bulabilirsiniz. Ekstra sorularınız varsa lütfen yorum bırakın. Bildiğim kadar cevaplamaya çalışırım :)
Bir işe başlamadan önce çok fazla soru sormak, o nasıl bu nasıl diye ayrıntılarda kaybolmak nasıl başlanacağını bilmemekten kaynaklanabilmektedir. Ama çoğunluk için asıl nedenin korku ve gözünde büyütme olduğunu düşünüyorum.
NASIL öyle çizebiliyorsun? Nasıl aklına geliyor, ne zaman başladın? Çok mu zor? Bende yapabilir miyim?
Takip ettiğim çizerlerin yanında benimkiler devede kulak kalır ama yine de birilerinin çıkıp çizimlerinizi beğendiğini dile getirmesi gururunuzu okşuyor :). İnsanlar çizim gibi yeni hobilere adım atmak istediğinde hep bir korku ve başarısızlık engeliyle kendini sınırlıyor. Ya komik olursa ya beceremezsem diye.
Sonuçta bebekken bir anda ayağa kalkıp koşmaya başlamadınız değil mi? Düştünüz, herkes size bol bol güldü, başınızı dizinizi vurdunuz, bol bol acı ter kan ve gözyaşı olan bir serüven sonrasında ayakta durabilmeye öğrendiniz. Bir süre sonra ise yürümeye başladınız.
Çizmek ile yürümek arasında tek bir fark var: Yürürken bunların başınıza geleceğini herkes biliyor siz bilmiyordunuz :) Çizerken ise başınıza gelecekleri siz biliyor çevrenizdekiler ise sadece uzaktan izleyen ve durumdan bir haber gözlerden ibaretler.
Korkacak bir şey yok.
Goethe şöyle der: “Her ne yapabiliyorsan ya da yapmayı hayal ediyorsan yapmaya başla. Cürette, deha, güç ve büyü vardır
Herkesin çizime başlama motivasyonu kendine hastır. Kimimiz para kazanmak, kimimiz bunu bir hobi olarak edinmek, kimimiz sadece ruhunu tatmin etmek için başlar. Kim bilir senin başlama motivasyonun ne? Bir kere bu motivasyonu bulduktan sonrası çorap söküğü gibi gelecektir.
Lafı gene çok uzattım dimi! Bazen çok laf salatası yapabiliyorum kusuruma bakmayın lütfen.

Neyse dijital çizime başlangıç tadında mini birkaç başlıkla devam edeceğim. Bunu bir seri haline getirerek her hafta bir bölüm eklemeyi planlıyorum. Dijital çizim nedir, nasıl yapılır, neler gerekir, nasıl öğrenilir? gibi soruları tecrübelerime dayanarak cevaplamaya çalışacağım.

Dijital Çizim Nedir? Dijital Çizim İçin Neler Gerekir?

Dijital çizim, geleneksel çizimin teknoloji ile yeni bir boyut kazanmış halidir. Kalem ve kağıt ikilisi, tablet - bilgisayar, mouse gibi elektronik bileşenlerle yer değiştirmiştir. Boyalar yerine çizim programlarının sunduğu gerçekçi fırçalar aracılığı ile sanal ortamda yine kalem kağıt mantığı ile aktardığınız çizimlerinize verilen isimdir. 
Dijital çizim, ayıracağınız bütçeye göre bir çok farklı seçenekte materyal ile yapılabilir. İpad, Wacom Tablet, Telefon gibi elektronik aletler aracılığı ile çizebilirsiniz. Ya da sadece mouse ve bilgisayarınız aracılığı ile Photoshop gibi oldukça gelişmiş bir programla da başlayabilirsiniz. Bu yolu tercih ediyorsanız bedensiniz :) Bende ilk böyle başlamış ve baya bata çıka ilerlemiş sonra keyif aldığımı gördükçe para biriktirip uygun yollu bir çizim tableti almıştım :)

Dijital Çizime Nasıl Başlayabilirim?

Paldır Küldür :D Al eline fareyi aç Photoshop’u. Bir bak neymiş bu program, neler varmış, bu kutucuklara ne gibi işlevler sıkıştırılmış? Sonrasında Photoshop için YouTube’da yer alan zilyon tane eğitim videosunu izleyemeye başlayabilirsin. İngilizce ve Türkçe onlarca kanal var! Aklındaki soruların hepsini duymuş çizerler olabilir öyle detaylı dersler var ki şaşırmadan edemezsin. 

Ama izleyeceğin bu yol biraz uzun ve meşakkatli olabilir. Ben bu yoldan gitmiştim çünkü Türkçe kaynak pek yoktu hevesliydim ama nasıl ilerlemem gerektiğini bilmiyordu. Bisiklet sürmeyi binmeden kendimi kendimi yokuş aşağı bırakmıştım ve bir şeyleri kavramak daha çok zamanımı almıştır.

O yüzden sana önerim ilk önce kalem ve kağıt ikilisine aşina olman. Yani bir nesnenin nasıl çizileceği, modelleme ve perspektif nedir nasıl yapılır bunları öğrenirsen dijitalde kafan biraz daha rahatlayacaktır. 

Tam da bu yüzden karşına bir fotoğraf ya da bir obje alarak onu çizmeyi deneyebilir ve kendini değerlendirebilirsin. Çünkü kendi kendinin öğretmeni olabilmen için kendini ilk eleştirende yine sen olmalısın. Ancak bu şekilde ilerleme katedebilirsin. Baktın çizimin pek istediğin gibi değil o zaman önceliğin geleneksel çizimde olsun. Giriş sayılabilecek ama ileride sağlam adımlarla yol abilmen için gerekli, perspektif modelleme boyutlandırma gölge ışık gibi konuların inceliklerini görebileceksin.

Bunu nereden öğreneceğim deme sakın aşağıda bunu öğrenebileceğin birkaç Youtube kanalı bulabilirsin. Bu gibi videoları likelayıp daha sonra izlemek üzere oynatma listene eklersen YouTube sana bu tarz konularda daha fazla içerik sunacaktır. 
















Dijital Çizerlere Nasıl Ulaşabilirim? Dijital Çizim Alanını Yakından Nasıl Takip Edebilirim?

Videoları izlerken bir yandan hayal dünyana ve arzuladığın tarza yakın çizerleri takip edebilirsin. Bu sayede hem güncel çizim akımlarından haberdar olabilir hem de kendine has bir çizer çevresi edinmeye başlarsın.

Sevdiğim ve tarzlarını takip ettiğim birkaç çizeri aşağıya bırakıyorum, belki sizlerinde hoşuna gidebilir. Bu çizerleri takip ederken onların çalışmalarını nasıl ortaya koyduklarını, nasıl işe dönüştürdüklerini de görebilirsiniz. Bu oldukça keyifli bir serüven ve aklınızda bunu hobinin ötesine taşımak gibi bir hayal var ise öğretici olacaktır.








Hüseyin Sönmezay (@huseyinsonmezay)'in paylaştığı bir gönderi ()









hazal kırıkçı (@duseyasimptot)'in paylaştığı bir gönderi ()
Yukarıda Instagram sayfaları bulunan tüm çizerler Türkiye’den. Bu alana girmeden, dijital çizime gönül vermeden önce Türkiye’de kimler neler yapıyor açıkcası pek kestiremiyordum. Ama içine girince derya deniz denecek kadar çok insan olduğunu gördüm ve bu yetenek seli içinde kaybolup gittim. Açıkçası dijital çizimde ilerlemeye heveslendiren en önemli şeylerden birisi tatlı tatlı yapılan rekabetlerdir. O ne çizmiş bu ne hayal etmiş? Attıkları postları görünce bende böyle yapabilir miyim dur bir şöyle deneyeyim demeden geçemiyorsunuz! Bu illustratörleri takip ederek tarzlarını öğrenebilir ve kendi tarz arayışını taçlandıracak yöntemler keşfedebilirsiniz.

Yazının sonuna geldik. Ancak başta da dediğim gibi bu yazıyı bir seri haline getirmeyi arzuluyorum. Gelecek yazıya yine bir video ekleyebilirim. Mesela kullandığım çizim programlarını ve araç gereçleri anlatabilirim ama henüz kararlaştırmadım.

 O yüzden şimdilik haftaya görüşmek umuduyla hoşçakalın!

Yorum Gönder

0 Yorumlar