Advertisement

SEN KİMİNLE DANS EDİYORSUN? - ÖVÜLDÜĞÜ KADAR İYİ MİYDİ?

SEN KİMİNLE DANS EDİYORSUN? - FİLM YORUMUM

Geçtiğimiz günlerde çıkan ve bir çok eleştirmen ve izleyici tarafından beğenilen Burak Aksak filmi. Açıkçası ben en son Bana Masal Anlatma'da bırakmıştım Burak Aksak'ı. Senaryo, oyuncular, akış, çekim şekilleri, görsel efektler... Harika bir filmdi, her şeyi dört dörtlüktü. 

Şimdi Sen Kiminle Dans Ediyorsun'a gelirsek, gerçekten de bahsedildiği kadar iyi miydi?

Filmin ilk yarısının, rahat bir yirmi dakikası fragmanlardan aşina olduğunuz kısımlardan oluşuyordu. O beni biraz rahatsız etti. Gerekli gereksiz küfür sahneleri de. Ama şimdi sende küfürlü ne filmler var diyecekseniz. Sorun küfür değil. Durun bir dinleyin. Ben küfür edildi ya da edilmediye değil Burak Aksak'ın yerli yersiz koymasına şaşırdım. Komedileri kendine hastır, hani dersiniz ya onu demeseydi olmazdı! Hah! İşte bu his Sen Kiminle Dans Ediyorsun'da pek olmamıştı.
Senaryo birazcık yavan kalmıştı. 
Ama elbette ki eğlenceliydi. Güldürdü mü güldürdü. Fakat bir BANA MASAL ANLATMA değildi. Hep şey bekliyor insan. İyi bir iş yapıldıktan sonra, onun üzerine çıkacak bir şeyler... Tabi bize demesi kolay, o senaryoyu yazmak, yönetmek, yapımcı sponsor falan bulmak... 7/24 çalışmak oldukça zordur, bende farkındayım. 
Sen Kiminle Dans Ediyorsun? Herhangi bir hayali ve yaşama arzusu kalmayan bir kızın tekrar hayata dönüşünü konu alıyor. Defalarca intihar eden bir kıza aşık olan doktor da onu bu yoldan çevirmek için mutlu olduğu bir şeyler arayışına giriyor ve buluyor da. 
Dans etmek! 
Baş roller bütün her şeyini tekvando salonundan bozma bir dans kursu olan Şengül Dans Okulu'na gidiveriyor. Şengül de Binnur Kaya olunca ortaya koca bir şamata çıkıyor. Şengül karakterini çok sevdim. Hatta en iyi güldüren kişi oydu. Diğerleri o kadar da kopartamadı sinema salonunu. Binnur Kaya oldukça iyi bir iş çıkarmış ama şöyle bir durum var ki rollerin bir arka planı yok. Fazla düz. Sadece başrol kızımızın hayatının acıklı kısımlarını ve Şengül'ün acıklı bir kaç anısını görüyoruz.
Fikir tam olarak ne?

Sen Kiminle Dans Ediyorsun da tam olarak anlatılmak istenen ne?

Yani başrol karakteri ailesini kaybettiği için mi intihar etmek istiyor? E ablası hep yanında? Durumları oldukça iyi görünüyor? Evleri deseniz o da gayet iyi? Çalışmıyor da? Madem psikolojik bir rahatsızlık bu neden denli tiye alınıyor? Komedi olması her şey ile kafanıza göre dalga geçebileceğiniz anlamına mı geliyor? Dans etmek hakkında en son 6 yaşında bir şeyler yapan kız Şengül Dans Okulunda balerin oluveriyor? O da komikti mesela. 
Bir de doktor ile olan sahneler komiklik konusunda biraz zorlamacaydı.
Sen Kiminle Dans Ediyorsun'u niye pek sevemedim bilmiyorum. Bir çok kişinin filme bayıldığını duydum. Ama o fragramandan sonra daha iyi bir şey bekliyordum! Beklememem gerekirdi ama oldu işte. Türk sinemasında fragmanı arşa çıkan filmlerden uzak durmaya karar verdim. Orada espriler gırla film de yani koca 1 buçuk 2 saatte fragmandakilerin yayılmış halini izle dur.
Belki de Burak Aksak'tan daha iyi daha dolu bir hikaye beklediğim için böyle oldu. Beklentiyi yükselttiğim için sinemadan çıkışım iyi gibiydi oldu. 

Tabi ki piyasada ki küfürle güldüren mizah katili filmlerden daha iyiydi! 

Ama biliyorum ki daha iyisini yapabilirlerdi! Ama yine de güzeldi. İzlenmeli ve Türk Sinemasında mizahın daha iyiye, daha güzele doğru gidişi gözlemlenmeli. Burak Aksak, Gülse Birsel gibi senaristler eminim daha iyisini yapacaklardır!

Fragmana aşağıdan bakabilirsiniz.



Yorum Gönder

0 Yorumlar