Advertisement

KİLO MESELESİ - BİR ARMUTTAN İNCİLER

BİR KİLO MESELESİ - BİR ARMUTTAN İNCİLER
Bugün kilo vermeye karar verdim. Öyle birden bire oldu. Özel bir sebep ya da sağlıksal her hangi bir sorunla karşılaştıktan sonra verilmiş zoraki bir karar değil. Ben lisedeyken ortalama 50 - 52 kilo seyirlerinde bir çocuktum. Fiziğim arkadaşlarım tarafından beğenilirdi. Annem çıta gibisin derdi. Gerçi ben ona kendimi pek beğendiremiyorum orası ayrı bir mevzu. Sonra lise son sınıfta YGS ve LYS telaşı ile stres bindi mi üzerime! Ben akşamları acıkmaya bir başladım daha da doyuramadım kendimi. Annem normalde üzerime pek düşmeyen annem vah kızım yazık kızım sınav zor kızım ne istiyorsun söyle ben yapayım kızım demeye başlamasın mı! Yani anneciğim ve mideciğim sağ olsunlar kendini ilk başta belli etmeyen yağ kütlelerim oluşmaya başladı.
Hayır bide Türk kadınlarında çok sık rastlanır. Alınacak bir kilo varsa daima ya kalçadan ya da göbekten alınır. El insaf ya! İnsan vücudunun genelinden alsa bu denli küsmez be hayata. Kalçadan kilo almak kadar berbat bir kilo alma şekli var mıdır acep? Üst bedeniniz M bazen S olurken alt beden 40 - 42'ye doğru yol alır. Tam bir armut insan oluverirsiniz. İşte o armut ben olmuştum. 18'ime doğru orta boylu ve hacimli bir armuta dönüştüm. Ama hala sınav süreci bitmediğinden aman bu da geçer veririm ben bu kiloları diyordum. 
Sonra sınavlar geçti üniversite tercihleri yapıldı ve işte artık kayıt günü gelip çatmıştı. Sonuçta yurtta kalacaktım ve akrabalardan, komşulardan duyduğum kadarıyla da yurtta yiyecek pek bir şey bulamayacaktım. Dedim ki al işte sana fırsat çok fazla yemezsin, acıktığın kadarını yesen yeter sana. 

Kilo verebilirdim burada. 

Sonra anladım ki kazın ayağı öğle değilmiş. 
Yurt ortamında yanı başınızda koca kantin olunca akşam yemekleri de pek yenilecek gibi olmayınca abur cubura ekmek arasına vuruyormuşsunuz kendinizi. En yemem diyen oda arkadaşlarım gece 12'lerde ellerinde koca ekmek arası patateslerle, köftelerle gelirlerdi odaya. Hayır güya hepimizde kilo vermek için can atıyorduk. Lafta atıyormuşuz. 
Neyse gel zaman git zaman üniversite de bitti ben hala armut. Hatta armut biraz daha irileşti diyebilirim. Sakın burada kilolu insanları küçümsediğim ya da dalga geçtiğimi falan düşünmeyin benim dalga geçtiğim kişi bizzat benim. Hep bir hedefi olan onu yerine getirmeye çalışan biriyken bir türlü kilo veremeyen kendime verdiğim sözleri sırf gırtlağım yüzünden defalarca bozduğum için bu tavrım. Aman yanlış anlaşılma olmasın.
Sonrasında küçük 4 gün süren bir tatile çıkmıştım ailemle. Okul bitti diye küçük bir hediyeydi kendi birikimimle gitmiştim bak öyle ana baba parası değil, çalıştım gittim onlarda benle geldi. Sonrasında o 4 günlük süre içerisinde bir yürüdük bir yürüdük anlatamam. Gezicez görücez diye suyunu çıkardık. Sonra ben eve geldim ağrıdan sızan ölüyorum öyle yürümüşüz ki günde 35.000 adım atmışız. 4 günde 140.000 adım atmışım ki bir tartıya çıktım 4 kilo gitmiş bir de yolun verdiği ödemi de sayarsak 4 buçuk 5 kilo vermişim. 

Yani yürünce veriliyormuş arkadaş. 

Dağ tepe demeden çıkılınca, o ter alnınızdan akınca yağlarınızda eriyormuş. Bunu kendime ispat ettim edince oturup bir tabak dolusu kızartma yedim. Verdiğim 5 kiloyu geri almakla kalmayıp üzerine 4 kilo daha ekledim. İşte geçtiğimiz günlerde de Kara Cuma vardı hatırlarsınız. Öyle günlerde mağazaya gitmek bana delilik gibi geliyor oturup internetten yapıyorum alışverişimi, verdim gene indirimli siparişi. Sipariş ettiğim pantalon geldi e tabi ben giydim bunu. 
Giymez olaydım.

Bildiğiniz küçük geldi, her zaman giymeye alışkın olduğum beden artık beni sıkıyordu. O an dank etti. Ben ne yaptım? Ben kendime ne yaptım? Sigara içmekten ne farkı vardı fütursüzca kilo almanın? Her hangi bir sağlık probleminiz olmasından kaynaklı kilo almak ayrıdır, nefsinize sahip olamayıp gerekli gereksiz yemek farklıdır. Değil mi?
O zaman oturup yaz dedim kendi kendime. Yaz ki yaptığın şeyleri en baştan hatırla ve yapmaman gerekenleri bir kenara not et. Bende şimdi bunu yapıyorum.
Net bir şekilde yapılmaması gereken bir liste var elimizde. Bu listeyi her insan kendine uyarlayabilir. İnanın öyle şunu ye bunu yeme falan demek mantıklı bir yaklaşım değil. Bu belli şeyleri yiyip belli şeyleri yemekle olabilecek bir şey değil. Yeme alışkanlığı edinmedikten sonra verdiğiniz kiloları tıpkı ben gibi hızla geri alırsınız. Bu ister 5 kilo olsun ister 10 kilo olsun. 
Aşağıdaki listeyi bir mottoymuş gibi tekrar edebilirsiniz. Ben edeceğim ve 1 ay boyunca kilo konusunda kendimi baskı altında hissetmeden, bedenime bir alan ve zaman vererek geçireceğim.
-Acıkmadıkça yemek yememek
-Aşırı meyve tüketmemek
-Cips gibi abur cubur furyasından uzak durmak
-Uyku saatlerime dikkat etmek özellikle, 00:00 - 02:00 saat aralağında uyumuş olmaya dikkat etmek
-Günde 10.000 adım atmak
-Adım atamıyorsan da günlük egzersiz yapmak
-Şekerden uzak durmak
-KİLO VERMENİN TEMELİNDE HIÇKIRIK TUTMADAN ÖNCE YEMEYİ KESEBİLMEK YATIYOR  BENCE. YANİ MİDEMİZİ BÜYÜTMEK YERİNE OLMASI GEREKTİĞİ BOYUTTA TUTTMAK DAHA MANTIKLI. 
-VE AYRICA HAREKET BEREKETTİR DOSTUM. HAREKET YOKSA ÖZELLİKLE BENİM GİBİ BÖLGESEL ALANLAR, BÖLGESEL OLARAK ALDIKLARI O YAĞLARDAN KOLAY KOLAY KURTULAMAZLAR. 

İşte bu günlük benden bu kadar umarım şu kilo işinin içinden çıkarım. Sonuçta en önemli şey sağlık sıhhat ve kendinizi güzel hissettiğiniz şekilde olabilmek...
Peki ya sizin kilonuzla alakalı sıkıntılarınız oldu mu? Olduysa nasıl altından kalktınız?



Instagram hesabımdan takip etmek için tıklaman yeter! @brandallfigure

Yorum Gönder

0 Yorumlar