Advertisement

EVDEKİ MALZEMELER NASIL DEĞERLENDİRİLİR?


Yüzüklük Nasıl Yapılır? Cam Şişeler Nasıl Boyanır? 

Ne kadar da hayati sorular sordum değil mi?(şaka yapamadan duramaz) Herkesin evinde milyon tane gereksiz eşya bulunur kimi zaman kaybolur, kimi zaman ayak altında dolanır durunur. Genellikle bir işimize yaramayan fakat atmayayım be bir gün lazım olur dediğimiz şeylerdir bunlar.
İşte bende evde otururken dedim ki bazı işime yaramayan şeyleri işe yarar hale getireyim. Örneğin kıştan kalma bir miktar seramik hamuru, bir miktar akrilik boya, bir kaç adet cam şişe...(bir adet fare kuyruğu dermişim, açıkcası sırıtmazdı) 
Bunları bir araya getirdiğinizde ortaya dünyayı kurtaracak iksirler çıkmıyor tabi. Ama denenmeye değer fikirlerinizi canlandırabiliyorsunuz ki bu insana bahsedilmiş en güzel yeteneklerden birisi. Soyut olanı somutlaştırmak kadar huzur veren bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bir hayali kurduran şey sonunda onu hayata geçirmenizi arzulatan şey ile aynı. O yüzden aklınızdaki fikirleri kaleme dökmek, kalemden kurtardıktan sonra elinizle yoğurmak gibisi yok. 

Şimdi felsefe kısmına da değindiğimize göre evde nasıl cam boyar, nasıl seramik yoğurursunuz onu anlatayım!

Öncelikli olarak, malzemeleri sıralyayım.
  1. Sevdiğiniz ya da kullanmayı tercih ettiğiniz renklerde akrilik boyalar
  2. Akrilik boyaya uygun fırça
  3. Akriliğin sonraki süreçte cam ya da seramik üzerinde kalmasını sağlayan izolasyon malzemesi: MOD PODGE.
  4. Cam şişe yada seramik. Hangisini seçeceğiniz tamamen size kalmış

Malzemler elinizde varsa yapacağınız ilk iş, küçük bir çizim yapmak ya da Pinterest gibi sitelerdeki hazır çizimleri kullanarak bir taslak çıkarmak. 

Taslağı çıkardıktan sonra cam üzerine yazdığınızda çıkmayan Edding gibi marker kalemlerle çizimi geçirmeniz gerekir. Yok ben sadece bakarakta çıkarabilirim bir de onunla uğraştırma beni diyorsanız tabiki çizmeniz gerekmiyor. Çizimi yaptıktan sonra yapacağınız tek şey boyamak olacaktır. Boyama işlemini bitirdiğinizde 3-4 saat bekleyin. Kurusun iyice. Kuruduğundan emin olduğunuzda üzerine Mod Podge kaplayın (temiz bir fırça kullanarak yapabilirsiniz), dilerseniz daha parlak olsun diye 2 kat kaplama yapabilirsiniz. Bana 1 kat yetti açıkcası. Yaklaşık yarım saatten sonra Mod Podge'de kuruyor ve ortaya sıradan bir şişeden daha fazlası çıkıveriyor. Bence kişiselleştirilmiş eşyalar her zaman çok daha şık gözüküyor. Deneyin ve kendiniz görün derim!
Peki bitti mi?

HAYIR.

Unuttum sanmayın. Seramik nasıl yoğrulur dedim o kadar anlatmadan gitmem! 
Evde seramikten bir şeyler yapmak sanıldığı kadar zor değil, yani ben yaptım buna kefil olabilirim! Siz hayli hayli yaparsınız! 
Seramik için gerekli malzemelerden birisi tabiki seramik hamuru. Artık fırınlamaya gerek duymadan havayla kuruyan seramik hamurları olduğu için şekillendirmek çok daha kolay. İnternetten havayla kuruyan seramik yazdığınızda karşınıza çıkacaktır.
Yine akrilik boya ve Mod Podge'ye ihtiyacınız var. 
Seramik biraz daha meşakatli olabiliyor, özellikle ne yapmak istediğinize göre değişiyor bu. Ben yüzüklerimi bir araya toplamak için bir yüzüklük yapmaya karar verdim. Şeklini, rengini ve nasıl kalıplandıracağıma karar verdim.
Seramiği daha rahat şekillendirmek için çok az miktarda suyun içinde 1 - 2 dakika bekletebilirsiniz. Sonrasında yuvarlayarak, tıpkı bir oyun hamurunu şekillendirir gibi şekillendirebilirsiniz. Kaktüs şeklini verdikten sonra 7 saat civarında kurumasını bekledim. Sonrada dilediğim şekilde boyadım yine bir 2 saat bekleyip Mod Podge ile kapladım. Ve işte karşınızda seramik kaktüsüm!


Çalışmalarımı Instagram hesabımdan daha detaylı takip edebilirsiniz: @brandallfigure

Yorum Gönder

0 Yorumlar