Advertisement

1 Günlük Ucuza Gezi Planı Nasıl Yapılır?

1 Günlük Ucuza Gezi Planı Nasıl Yapılır?

Nasıl Ucuza Gezilir? Gezmek İçin Çok Fazla Vaktin Yok mu? 

Çalışan insanlar için günlük rutin sabah işe git işten çık akşam eve gel. Günün verdiği yorgunlukla ister istemez yataktan daha yakın dost düşünemiyor insan kendisine. Ama kimi zaman bu rutin o kadar sıkıcı bir hale geliyor ki eve sığamaz oluyoruz. Bir hafta sonu bende çıkıp gezeyim, Instagram'dakileri bende kıskandırayım istiyoruz. Buna rağmen üşengeçlikten il sınırlarının dışına dahi çıkamıyoruz. Kim binecek o uçağa ya da o arabaya diye düşünüyor düşünürken gidip gelmiş kadar yoruluyoruz. Fakat hafta sonu yeteri kadar vaktiniz ve birazda paranız varsa gidip gezebileceğiniz binlerce yere sahip bir ülke de yaşıyoruz. Bin bir türlü güzellik var. 
Ama ben öyle gideyim 1 hafta takılayım gezeyim tarzındaki uzun süreli gezilerden hoşlanmıyorum. Bana 1 ya da 2 gün yetiyor. Otel odalarında kalamıyorum uyku tutmuyor. Bir de öğrencilik döneminden kaynaklı gez gör dön alışkanlığı var üzerimde. Bu sayede otel parasından kurtulmuş oluyorsunuz. 
Şimdi nasıl geziyi bir gün içinde yapıp dönersiniz kısaca ondan bahsedeyim sizlere.
Öncelikli olarak otobüs ya da uçak hangisini tercih edersiniz bilmiyorum, kendi arabanızda olabilir tabi ama onu tavsiye etmem çünkü tüm gün gezmenin verdiği yorgunlukla bir de araba sürmek eziyet olacaktır. Bu sebeple en iyisi bana göre otobüs olacaktır. 
Yakın bir zamanda İzmir'e gittim Şirince Efes Selçuk bölgelerini tek gün içerisinde dolandım ve ayaklarım altı su toplayana kadar da durmadım! Açıkçası ben durmayı akıl edemedim çünkü çok hevesli oluyorsunuz. 
Elinizde sadece bir gün olduğu için her yeri her şeyi hemen görmek istiyorsunuz, tıpkı ilk gün okula başlayan bir çocuk gibi :D. 


Otobüsü seçtikten sonra sabahın erken saatlerinde orada olabileceğiniz bir seferi seçmeniz gerek. Bunun için obilet ya da biletall gibi bir çok site bulunmakta. Ben sabah 6, 7 ya da 8 gibi olmayı tercih ediyorum. Bu sayede kahvaltımı yapıp yola koyulabilirim. 
Ama tabi ki elinizde gezeceğiniz yerler için çıkardığınız bir rota olmalı. Gidilecek alanların ortasında yer alan bir hareket konumu belirlerseniz yetiştirmek çok daha rahat olacaktır. Gitmek istediğiniz yerde turistler tarafından tercih edilen alanları bir kağıda yazın sonrasında o bölgelere nasıl ulaşım sağlayacağınızı araştırın bunun için Google Maps'i kullanabilirsiniz, haritalar uygulaması sayesinde ulaşım araçlarını ve saatlerinin bir çoğunu bulabiliyorum ben. Ardından birbirine en yakın olanlardan başlayarak turunuzu belirlersiniz. 
Sıra kahvaltı ve akşam yemeği için önerilen mekanlara bakmaya geldi. Neden öğle yemeği yok derseniz hemen açıklayayım eğer sıkı bir kahvaltı(köy kahvaltı, serpme kahvaltı vb.) yaparsanız öğle yemeğine ihtiyaç duymazsınız bu sayede bu paradan da kurtulmuş olursunuz. 
Kahvaltı ve akşam yemeği için blogger önerilerinden yararlanmanızı tavsiye ederim, gerçekten iyi yerleri tavsiye ediyorlar. Sıra çantanızı hazırlamaya geldi. 
Seyahat çantasız olmaz! İçlerin temel olarak olması gerekenler:
  1. İçerisine mutlaka kalın bir atkı polar tarzı bir şey koyun. Havanın nasıl olacağını kestiremeyebilirsiniz. 
  2. Cüzdanınızı güvene alın ve mutlaka paranızı iki ya da üçe bölün çalınma ya da kaybetme durumlarına karşı oldukça yararlı bir çözüm bu. 
  3. Mutlaka bir defter alın yanınıza, planınız bu sayede kaybolmaz ve gördüğünüz yerleri not edersiniz. 
  4. Yanınıza şarj aletinizi mutlaka alın. Bu sayede fotoğraf ve video çekerken şarjım bitecek endişesi duymamış olursunuz. 
Ben en çok bunlara ihtiyaç duyuyorum tabi sizlerin önceliği farklı olabilir. Ama mutlaka çantayı hafif tutmaya çalışın. Sonuçta onunla tüm gün gezmeniz gerekecek! Ayrıca sizlere önerim rahat hareket edebileceğiniz şekilde giyinmenizdir. Bu sayede kıyafetler sizi sıkmaz, yürümek, tırmanmak ya da otobüste uyumak bir ızdırap haline gelmez. Sıra son şeye geldi. Sizlere tavsiyem Cuma gecesinden hareket etmeniz. Bu sayede cumartesi gezer gecesinde dönersiniz. Pazar günü de tüm gün sizin olur. Rahatça dinlenebilirsiniz.
Harcama yaptığınız kalemlere gelelim şimdi. Otobüs bileti gideceğiniz yere göre değişmekte oluyor bu yüzden mesafe önemli. Örneğin Bursa'ya gitmek istiyorsunuz. Şuan ki bilet fiyatları 30 - 35 tl civarı gidiş dönüş 70 tl'ye gelmekte. Sabah kahvaltımızı 40 - 50 tl arası olsa ve şehir içinde otobüse bindiğimiz taktirde 20 tl'de oraya vereceğimizi varsayalım. Bir de akşam yemeği 50 lira dersek ki bunlar oldukça uçuk fiyatlar. Ben 20 liraya kahvaltı 30 liraya akşam yemeği yemiştim. 
70(otobüs)+45(kahvaltı)+20(dolmuş)+50(akşam yemeği) =185 tl Ama unutmayın bu baya abartılı rakamlarla yapılan bir hesaplama. Bir günde Bursa'yı gezebilirsiniz ortalama 150 tl'ye. Yeter ki yeni bir yer görmek isteyin, oturmak yerine gezmeye heves edin! Çok fazla para harcatmayacak, fazla vaktinizi almayacak yeni bir şehir görebilirsiniz. 


Yorum Gönder

0 Yorumlar